דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משאל החברים במפלגת קדימה - זה לא דבר פשוט, יש כאן סיפור אדיר 

מאת    [ 15/09/2010 ]

מילים במאמר: 734   [ נצפה 1914 פעמים ]

משאל החברים בקדימה - זה לא דבר פשוט, יש כאן סיפור אדיר

נמרוד נוי

15/9/2010

קראתי בעניין רב את דבריהם של כל החברים, שהשתתפו במשאל על קדימה ועל מנהיגותה של ציפי לבני, שנערך בימים האחרונים על ידי אתר החברים של המפלגה 'יאללה קדימה', לרגל מלאות שנתיים ימים להיבחרותה של ציפי לבני לראשות הרשימה. קראתי את דברי הצעירים שבתוכנו, את דבריי הפעילים השונים ואת דברי מנהלי המטות והמרחבים במפלגה. כשסיימתי לקרוא הרמתי את הטלפון לעמיר סגל ידידי, עורך 'יאללה קדימה', ואמרתי לו בערך כך: "שמע עמיר, זה לא דבר פשוט מה שעשיתם - יש כאן סיפור אדיר. הדברים חורגים בהרבה מסתם אוסף של דעות. ישנן כאן אמירות שהן מעבר למילים ולמשפטים המפורשים. מה יותר מייצג ומה יותר משקף אותנו מאשר הקולות שנשמעים בקרבנו והמראות הנגלים לעין כל".

באופן כללי ומעל כולם בלטו בסקר שני דברים היכולים וצריכים ללמד אותנו משהו על עצמנו. הראשון ביניהם נכנה אותו בשם 'שירת הלל ושבח לציפי לבני' על מנהיגותה וגדולתה, כמעט נוסח שירי ההלל לנשיא הסורי באשר אל אסד. נשמעה גם קצת ביקורת, נכון, אך היא לא היתה מספיק משמעותית. הדבר השני, העדר מוחלט של חשיבה מושכלת בקרבנו. גם כשאנשים דיברו מחלב ליבם דברים כנים וישרים לא הצלחתי למצוא בדברי איש מהם ולו קמצוץ של תשתית מקצועית והגותית, היכולה לסייע לנו לפרשן את חיינו הפוליטיים במדינה הזאת באופן מושכל ורציני יותר, ולאפשר לנו בכך לעצב תובנות איכותיות על מה צריך לעשות ואיך.

"מספר המנדטים הרב לו זכתה קדימה בזכותה של ציפי לבני", היתה המנטרה הבולטת ביותר בדברי המשתתפים. איש מהם לא ניסה לספק הסבר מושכל ומקצועי יותר לסיפור הזה. האם אכן היתה כאן הצלחה? ואם היתה כאן הצלחה האם זה נכון ליחסה בעיקר לציפי לבני?  או שמע היו מעורבים כאן נסיבות והסברים רבים נוספים? אחריה בתור הופיע מנטרת "ההימנעות מהצטרפות לקואליציה של בנימין נתניהו". המשתתפים כולם מיחסים לצעדיה אלו של ציפי לבני מנהיגות ברמה גבוהה. על שני דברים בולטים אלו אפשר להזכיר ולציין  אוסף של אמירות סתמיות על דרכה של ציפי לבני, אל נאמנותה, על עקרונותיה, ערכיה ועל חזונה. עצוב לשמוע זאת, כשאיש מאתנו אינו מברר לעצמו מהי מנהיגות של אמת, לא נעשתה עבודה רצינית ולו אחת במפלגה המתייחסת באופן מקצועי לדרכה, לעקרונותיה, ערכיה ולחזונה. כל אחד ממושגים אלו הם עולם ומלואו ואי אפשר ככה סתם לזרקם לחלל. או שאנו מפלגת סתם או שלקדימה יש שליחות ותפקיד שעליה למלא.

מפליא עד מאוד שאירוע חשוב ודרמתי כל כך, כמו הניסיון של מספר חברי כנסת בקדימה לפרוש ממנה ולהצטרף לליכוד, כמעט ולא ניתן לו ביטוי. וכשמישהו טרח להזכיר זאת הוא מיד ציין באיזו גדולה ציפי לבני טיפלה בדבר. מספר יותר גדול של נשאלים הביע טרוניה על כך שציפי לבני איננה מחוברת לשטח הקדימאי. אחד, כמדומני, או שניים מן הנשאלים, הלך צעד אחד קדימה בעניין זה, וזה יפה, ויחס מציאות זו לתפיסה מתוכננת ומודעת היטב של ציפי לבני ושדרת יועציה, שאיש איננו יודע מי הם בדיוק ומהי סמכותם. תפיסה המבטלת את השטח ומתרכזת רק בעבודה ישירה מול הציבור הרחב דרך התקשורת.

לא אוכל לחזור כאן על עיקריי הממצאים של עבודתי הגדולה על קדימה והמערכת הפוליטית שלנו. ממצאים חמורים ביותר. על כך פרסמתי מסמך אסטרטגיה לקדימה, שני ניירות עמדה העוסקים בשאלת זהותה של המפלגה ובדרכי התנהלותה, ולאחרונה גם נייר מקצועי יותר המתייחס לשאלת קיומם של פריימריס במפלגה ומפקד חברים בתוכה. על כל אלה פרסמתי קרוב ל- 250 מאמרים, המתייחסים באופן חופשי וקולח יותר לשאלות המעסיקות אותנו. כולם נשענים על התובנות שגיבשתי עלינו במסגרת תהליך מובנה ומקצועי שהקפדתי עליו ככל שידי היתה משגת. חשוב לי מאוד להדגיש כאן שלרגע לא ייחסתי לדברי איזה עליונות כלשהי או חוכמה הגדולה מחוכמתם של אחרים. בסה"כ אני רואה את עצמי כמי שממלא את חובתו האזרחית במדינה דמוקרטית, מודרנית ומתקדמת. ואני עושה את מה שאני יודע לעשות הכי טוב. אני עושה את עבודתי בדיוק כפי שאיש מקצוע אחר עושה את עבודתו בכל תחום ותחום בחיינו.

לסיכום: לנגד עיננו מצטיירת לה תרבות פוליטית בלתי איכותית שרב הסיכוי שלא תוכל לספק לנו פתרונות הולמים לצרכים הדחופים והאקוטיים של מדינת ישראל כיום. סיפורה של התרבות הזו, כפי שהיא מצטיירת במשאל החברים הנ"ל, הוא סיפור אדיר שכדאי שנתחיל לתת עליו את הדעת. אזרחי המדינה כולה מרגישים שמשהו אינו עובד ואינו פועל כשורה בקרבנו, כשהדברים אמורים לגבי המערכת הפוליטית שלנו. כולם רואים את התוצאות הרעות שהיא מייצרת למדינה ולחברה בה, אך מעטים יודעים להסביר לעצמם ולציבור הרחב את מקורותיהן ואת שורשיהן. את המשימה הגדולה הזו אני נטלתי על כתפי ולא אחשה ולא אתפתה לכל חנופה או פיצוי אישי כזה או אחר. אני לא במגרש הזה. אני לא בסביבה הזאת.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב